Sunday

PeLuang Untuk goLongaN Muda

                     
SalaM..

4Life turut membantu membina jati diri 

klik pada gambar ini..


Islam itu adalah agama yang kaya, dan menyuruh umatnya agar berusaha untuk menjadi kaya. Dengan kekayaan menjadikan individu itu lebih banyak bersyukur pada Allah. Kita adalah manusia yang istimewa di jadikan Allah dengan akal fikiran. 

Kini..

Kunci kejayaan ada pada anda
iaitu,

BERFIKIRAN POSITIVE
&
BERTINDAK 




  Kebanyakan kita mengeluh dengan kehidupan yang kadang-kadang memberi tekanan hidup. Masih kurang bersyukur. Masih beranggapan hidup ini semua telah ditentukan takdir. Mengapa masih ada yang  menyalahi takdir apabila berlaku sebarang tekanan terhadap dirinya. Disebabkan kepercayaan itu, maka individu seperti ini tiada menggengam sebarang impian pun. Kita ditakdirkan apa yang kita takdirkan. Sedangkan manusia telah dijadikan dengan kelebihan yang tiada ada pada makhluk lain iaitu AKAL. Dapatkah kita berfikir mengapa perkataan IMPIAN wujud dimuka bumi ini. Dan mengapa setiap manusia harus mempunyai IMPIAN. 
Manusia juga dikurnikan Tuhan dengan diberi KUASA PILIHAN. Sesiapa yang mampu mengunakan AKAL dengan sempurna, lalu dia akan mula membina IMPIAN melalui peluang yang telah diberikan iaitu, KUASA PILIHAN. 

Memang kita tidak tahu apa yang bakal berlaku dengan kehidupan kita walaupun sesaat, seminit, dan sejam dari sekarang. Tapi kita mampu mengubah keadaan yang bakal akan datang, untuk menjadi yang lebih baik sekiranya kita mengunakan KUASA PILIHAN ini.

Dijadikan kisah, Abu seorang penjual burger jalanan. Abu cuba menggunakan kebolehan  AKALnya.Oleh itu, Dia membina satu IMPIAN untuk mendapatkan perniagaan yang lebih maju. Selepas berfikir dan menjadi lebih kreatif.Abu mula mengerakkan langkah dengan mengubahsuai resepi burgernya, mula dikenalkan pada orang yang berhampiran. Abu cuba mengunakan KUASA PILIHAN. Dia mengambil langkah lebih kehadapan dengan perkenalkan burger dengan resipi terbarunya di laman sesawang...Dari seorang penjual jalanan,kini Abu memiliki restoran dimerata-rata tempat, dapat memiliki kenderaan mewah,memiliki rumah mewah..Boleh dikatakan apa yang diimpikan sebelum ini boleh dirasai.

Dari cerita Abu, dia tidak ditakdir hanya seoarang penjual burger jalanan. Tapi pada akhirnya dia menjadi seorang penjual burger yang berjaya disebabkan POTENSI AKAL yang digunakannya membuatkan Abu ingin meningkatkan kualiti hidup. Maka disini Abu menggunakan KUASA PILIHAN dengan memilih untuk hidup yang lebih mewah pada masa hadapannya.

Untuk mendapatkan hidupnya lebih baik, perbagai jenis halangan perlu ditempuhi. Mungkin ada sesetengah insan seringkali perlekehkan apa yang kita impikan. 

Abu berjaya realisasi impian kerana SENTIASA BERFIKIRAN POSITIVE

"Hidup Abu tidak berubah disebabkan Ali, tetapi kehidupan Abu berubah disebabkan oleh Abu"

"AKU ADALAH APA YANG AKU FIKIRKAN"

BERFIKIRLAH SECARA POSITIVE..

ANDA MAMPU MENGUBAHNYA...

Manusia yang ingin berjaya
  • perlu rangsangan
  • perlu semangat
  • perlu motivasi 
  • perlu sokongan
yang baik dari Allah Taala, yang terkurang dari kelamahan diri saya..




No comments: